אם ברצונך לעקוב אחרי המתרחש ב-PROFILES ISRAEL הרשם

2.1.2012

מפגש בחנוכה 21.12.11


נפגשנו ביום רביעי נר ראשון של חנוכה אך משום מה הדלקנו נר שני בחנוכיה כימית, אחת מיני רעיונות רבים לחנוכיות כימיות.

מטרת המפגש היתה להציג את התהליך שעברו המורים תוך כדי פיתוח המודולה. חלק מהקבוצות כבר כמעט שם, ולחלק יש עוד כברת דרך. אבל כל הקבוצות מגנות על הפיתוח שלהן כמו לביאות על גוריהן (כיאה למורים המרגישים בעלות – ownership על המודולה שלהם).

בלה ורינת כבר קפצו למים והפעילות את המודולה העוסקת בסיגריות קלות בכיתה ט'. לפי הדיווח שלהן זה היה הפנינג מוצלח, שתוצריו הוצגו גם בפני ההורים.
יוליה הכריזה שתקדיש את חופשת חנוכה לקידום המודולה שלה, העוסקת במחזור ונטרול פסולת. כמו כן, ביקשה שנודיע לה על כל פעילות תלמידים במחוז דרום היא ממש משוועת לכאלו עם תלמידיה בערד.
רונית, לקחה אותנו עמוק עמוק לתוך החומר, למימדים הננוסקופיים, כדי שנדמיין איזה ננו רובוטים אנחנו רוצים לייצר, והשמים הם לא הגבול אלא רק נקודת הזינוק. רק נשאלת השאלה האם נתמוך בכל ייצור של ננו-רובוט, מבלי שנשקול מהן ההשלכות האפשריות לייצורו?





אורלי, שפינקה אותנו בפלפלים משובחים ועגבניות מעניינות, הקסימה את כולם כאשר הציגה את המודולה שהיא ולידייה פיתחו. "לשתות או לא לשתות". הצגתה היתה אחרי הרצאתה של ד"ר דבורה כהן בדבר השפעת אלכוהול על גוף האדם. הרבה אצבעות הורמו בהקשר להוראת המודולה בסבב השני.
שלישית בנות המים, שרון בתיה וסמדר, הציגו את גילגולה של המודולה, כאשר הקו המנחה פשרה בין רצוי למצוי. השלישייה קיבלה אות הצטיינות על עמידה בכל המטלות בלוחות זמנים ובתוצרים איכותיים. בעז הציע לעזור בבדיקות כימיות לאיכות המים, נא ליצור דיאלוג ביניכם כדי להגיע לתוצר הטוב ביותר האפשרי.
קפסולות במגע עם מים בטמפרטורות שונות
(הכוס הימנית טמפרטורה נמוכה, והשמאלית טמפרטורה גבוהה).
אנחנו מברכים את ליאורה על שובה לקבוצה, שחקנית חיזוק לקבוצת הרטלין: איתי וערן. הקבוצה חוותה קצת אכזבה כשהקפסולות לא ביצעו את מה שציפו מהן. אבל מה אפשר לעשות שבסוף התברר שלשחרור המושהה לא אחראית הקפסולה אלא ציפוי פנימי או מיקרו קפסולציה של התרופות. גם מלכה ודבורה נרתמו למאמץ הקפסולות ובדקו מה קורה להן בטמפרטורות שונות, שהרי טמפרטורת הגוף אינה טמפרטורת החדר.  


הנושא עורר דיון "קצת" קולני, האם להביא את הנושא לכיתה, יש לפעול ברגישות רבה, ורינת הציעה שבכל הצמתים שדרשו קבלת החלטות נציין "כיצד לדעתך הרופא יחליט איזו תרופה לתת ל....?" הקבוצה הגיעה לפשרה, במקום ניסוי החלק היצירתי וה"אחר", יכלול ראיון עם מומחה, הורה, רוקח ... לגבי נטילת התרופה רטלין.

את סבב ההצגות סגרו רוזה ונחום, שחקרו את הקולה במרתפי השב"כ עד ש"כל הגזים יצאו ממנה". הם שקדו ומצאו שיטות כמותיות ואיכותיות למעקב אחר הגזים שמצטברים בחלל העליון של הבקבוק –headspace כדי ללמוד מהם התנאים המייטביים לשמור קולה לאחר שנפתחה במקרר. אומנם השניים לא הגיעו לעמק השווה, אבל כל אחד בדרכו מצא את הדרך שמתאימה לו להנות מהקולה.

בהזדמנות זו אנחנו מברכים את ויקי קוברניק אשר עובדת בקרית גת והצטרפה אלינו להשתלמות. היא היתה תלמידה של רוזה, ונרתמה לביצוע ההדגמה של רוזה.

מפאת קוצר הזמן, בעז סופי ואירה לא הציגו את המודולה שלהם לגבי קרם ההגנה. הקבוצה הכינה, אך לבקשתי דחינו לפעם הבאה את ההצגה. בעז וסופי היו לאחר הכנס שארגנו ביחיד במחוז דרום ואנחנו מברכים אותם על הרעיון הביצוע וההצלחה. לדבריהם עכשיו ממש התפנו להשקיע בפרופיילס. יש לציין שתלמידיה של סופי כבר הציגו חלק מהפרוייקט בכנס. את קרם ההגנה הם כבר הכינו, את השלכותיו מבחינת הגנה מפני קרינה עדין לא בדקו. אנחנו בטוחות שכמו שהובלתם את הכנס כך עכשיו המודולה תרקום עור וגידים ותהיה לתפארת פרופיילס.


אנחנו מצפות לשמוע הדים מההפעלות בכיתות, וכמובן להמשיך לבצע את המטלות המתוקשבות.

אין תגובות: